De Medical Secretary is in hoofdzaak bezig met het optimaal beheren van de planning van patiënten, coördinatie en communicatie en draagt zo in zeer sterke mate bij tot een optimale en positieve patiëntenbeleving.
Hij/zij is zowel het visitekaartje als de organisatorische spil van de praktijk: zorgt ervoor dat de dagelijkse organisatie van de agenda alsook de communicatie met patiënten professioneel en klantvriendelijk verlopen.
TAKEN
- Je hoofdtaak is te zorgen voor een efficiënte agendaplanning: je zorgt dat de stoelen elke dag optimaal bezet zijn, plant afspraken overeenkomstig het weekschema in, vult pro-actief lege plekken in de agenda op en stuurt wekelijkse afspraakherinneringen uit;
- Je staat in voor het onthaal (in- en uitchecken) van patiënten die zich in de praktijk aanmelden. Dit houdt ook in de controle van de prestaties die aan de stoel werden ingegeven, afrekenen na de consultatie, meegeven van de medische getuigschriften, opmaken van documenten voor de aanvullende tandverzekering en het inplannen van (vervolg)afspraken volgens de afgesproken regels van agendabeheer;
- Je beantwoordt de telefoon en behandelt het mailverkeer met patiënten en volgt dit actief op. Dit houdt onder andere in het plannen of verplaatsen van afspraken, beantwoorden van vragen over mutualiteit/tandverzekering, etc.
- Je zorgt voor een correct aangevuld en volledig patiëntendossier: aanvullen cefalometrie, inlezen van de identiteitskaart, aanvullen van tandarts en huisartsgegevens, anamnese van de patiënt, scannen van documenten, etc.
- Je behandelt de post en bent verantwoordelijk voor de betalingen in de praktijk en het dagelijkse kassabeheer;
Charlotte Van Elst
0472629711
charlotte@doc-dilbeek.be